2012. szeptember 8., szombat

Paradicsomos natúrszappan




A natúrszappan  (az én fogalmaim szerint) nem tartalmaz hozzáadott illatanyagot, még a máskor általam is használt 100%-os illóolajat sem.
Ezeknek a daraboknak is csodás, valóban természetes illatuk van!
Ahhoz, hogy ezt megérezd, el kell felejtened az erős, agresszív, mesterséges illatokat, amikkel a hagyományos, bolti testápolószereket készítik.
Minden natúrszappannak sajátos, csak rá jellemző az illata.
Amint nyitottá válsz a természetes, finom illatokra, képes leszel különbséget érezni az összetevők szerint!
Más a kakaóval készült, és más egy gyógynövényfőzettel készült szappan illata.

Nem, a paradicsomszappan nem paradicsom illatú, de mégis... :) a csokison viszont lehet érezni a kakaóillatot, a gyógynövényfőzetesen pedig a jellegzetes herbaillatot.

A paradicsomszappan színe egy csoda! Nem a véletlen műve, hanem az enyém, mert a kertben termett bio paradicsom átpasszírozásával nyert lét és pépet adtam folyadékként a vajakhoz. Színét a lúg sem bántotta, ez a képeken is átjön.
Bátran mondom azt is, hogy bio, mert több, mint tíz éve gondozom a kertet, és azóta biztosan nem érte a talaját semmilyen vegyszer, s a közelben sem használnak ilyet.
Semmivel nem kezeltem, csak öntöztem, és talajtakarást alkalmaztam a gyomok ellen, no meg a nedvességmegőrzés érdekében.

(Már-már túlzás is a kertem bio-volta; annyi a talajban a boldog, szabad lóbogár, hogy jól tartana egy egész horgászbrigádot:))

A paradicsom valóságos szépítő csodaszer, nagyon kedvelt alapanyaga a natúrkozmetikának.
Hidratál, feszesít, kisímítja a bőrt. Pakolásként is érdemes kipróbálni, mert úgy vitamin tartalma fokozottan érvényesülhet.



Összetevők: elszappanosított kókuszvaj, pálmavaj, olívaolaj, ricinusolaj, szőlőmagolaj, bio paradicsom, mák.

Utóbbi kellemesen radíroz, ha végigsimítod a bőrödön. 
Változatos formákba öntöttem a masszát, 5 féle van belőle.  





Normál, száraz és érett bőrre kiváló!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése